REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
TBM "Jadwiga" rozpoczęła drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
TBM "Jadwiga" rozpoczęła drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce [ZDJĘCIA]
Ważąca przeszło 2,5 tys. ton tarcza TBM „Jadwiga” rozpoczęła budowę tunelu kolejowego pod Pisarzową. W ciągu najbliższego roku powstanie nowy obiekt o długości niemal 4 km, który skróci podróże pociągiem pomiędzy Limanową a Nowym Sączem. To będzie pierwsza z 16 takich budowli zaplanowanych w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”, największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych na południu kraju. Zadanie dofinansowane jest przez Unię Europejską w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Co słychać na budowie linii kolejowej Podłęże - Piekiełko w Małopolsce? [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie linii kolejowej Podłęże - Piekiełko w Małopolsce? [WIZUALIZACJE]
Już prawie dwa miesiące tarcza TBM „Kinga” drąży podziemny tunel pod Pisarzową. Maszyna codziennie trawi kolejne metry górotworu. Za kilka tygodni dołączy do niej większa siostra „Jadwiga”, która montowana jest na placu budowy. W przyszłym roku nowe tunele, kolejowy i ewakuacyjny, połączą stację w Męcinie z przystankiem w Mordarce, co pozwoli skrócić podróże koleją w kierunku Nowego Sącza. Prace na odcinku Limanowa–bocznica Klęczany to część największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych na południu Polski, którą dofinansowała Unia Europejska w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Podłęże-Piekiełko: Jadwiga i Kinga bez ustanku budują pod ziemią dwa tunele kolejoweartykuł
Pokaż artykuł
Podłęże-Piekiełko: Jadwiga i Kinga bez ustanku budują pod ziemią dwa tunele kolejowe
Jadwiga i Kinga bez ustanku budują pod ziemią dwa tunele, dzięki którym skrócone zostaną podróże koleją z Limanowej do Nowego Sącza. Potężne tarcze TBM, pracujące przy największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych S.A. na południu kraju, wizytowali kolejarze z całego kontynentu, uczestnicy Europejskich Dni Bezpieczeństwa Kolejowego. Modernizacja linii kolejowej 104, której częścią jest budowa tuneli, współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
[Kraków] Będą nowe tunele pod centrumartykuł
Pokaż artykuł
[Kraków] Będą nowe tunele pod centrum
Miasto Kraków planuje wielką inwestycję transportową w mieście, trwają przygotowania do drążenia tun...
Jadwiga i Kinga wydrążą pierwsze tunele kolejowe dla inwestycji „Podłęże-Piekiełko” [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Jadwiga i Kinga wydrążą pierwsze tunele kolejowe dla inwestycji „Podłęże-Piekiełko” [ZDJĘCIA]
Będą miały niemal 4 kilometry długości i znacznie skrócą podróże pomiędzy Limanową a Nowym Sączem. Rozpoczyna się drążenie nowych tuneli pod Pisarzową, które połączą stację w Męcinie z przystankiem w Mordarce. Obiekty zostaną wybudowane przy użyciu ogromnych tarcz TBM, nazwanych na cześć małopolskich władczyń – św. Jadwigi i św. Kingi. Prace na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany, to ważny element największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych na południu Polski. Ta część projektu „Podłęże-Piekiełko” dofinansowana jest przez Unię Europejską w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Za 1,8 mld zł zmodernizowana zostanie linia kolejowa Warszawa Wawer – Otwock artykuł
Pokaż artykuł
Za 1,8 mld zł zmodernizowana zostanie linia kolejowa Warszawa Wawer – Otwock
W piątek 4 października PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na wyłonienie wykonawcy prac na linii kolejowej między Warszawą Wawer a Otwockiem. W ramach jednej z najważniejszych inwestycji dla aglomeracji planowane jest rozdzielenie ruchu pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych.
Za prawie 2 mld złotych zmodernizowana zostanie linia kolejowa Warszawa Wawer – Otwock [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Za prawie 2 mld złotych zmodernizowana zostanie linia kolejowa Warszawa Wawer – Otwock [FILM]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na wyłonienie wykonawcy prac na linii kolejowej między Warszawą Wawer a Otwockiem. W ramach jednej z najważniejszych inwestycji dla aglomeracji planowane jest rozdzielenie ruchu pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych.
Tarcza która wydrąży tunele kolejowe łączące stacje Łódź Fabryczną z Łódź Kaliską jest już w komorze startowej [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Tarcza która wydrąży tunele kolejowe łączące stacje Łódź Fabryczną z Łódź Kaliską jest już w komorze startowej [ZDJĘCIA]
Pierwsze elementy dużej maszyny do drążenia kolejowych tuneli łączących Łódź Fabryczną oraz Łódź Kal...
Budowa wiaduktów kolejowych na linii Koluszki - Łódź przekroczyła półmetek [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Budowa wiaduktów kolejowych na linii Koluszki - Łódź przekroczyła półmetek [ZDJĘCIA]
Na linii Koluszki - Łódź Fabryczna dwa bezkolizyjne skrzyżowania zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. W Andrespolu oraz Gałkowie zrealizowano już ponad połowę prac konstrukcyjnych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycje wspólnie z samorządami. Łączna wartość projektów współfinansowanych ze środków unijnych POIiŚ w tym regionie to ok. 53 mln zł netto.
Trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego w Łodzi [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego w Łodzi [ZDJĘCIA]
Do budowy kolejowych tuneli pod Łodzią – zastosowano nowoczesną technologię. Katarzyna i Faustyna –...
Za 53 mln zł powstają bezkolizyjne skrzyżowania na linii Koluszki - Łódź Widzew  [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Za 53 mln zł powstają bezkolizyjne skrzyżowania na linii Koluszki - Łódź Widzew [ZDJĘCIA]
Na linii Koluszki - Łódź Widzew dwa bezkolizyjne skrzyżowania zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. W Gałkowie i Andrespolu już widać konstrukcje nowych obiektów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycje wspólnie z samorządami. Łączna wartość projektów współfinansowanych ze środków unijnych POIiŚ to ok. 53 mln zł netto.
[Kraków] Trasa Łagiewnicka i nowa linia tramwajowaartykuł
Pokaż artykuł
[Kraków] Trasa Łagiewnicka i nowa linia tramwajowa
Cztery tunele i nowa linia tramwajowa – powstanie nowy odcinek trzeciej obwodnicy miasta, tzw. Trasa...
Wrocław: Trzy nowe tunele połączą Kleczków z Ołbinemartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Trzy nowe tunele połączą Kleczków z Ołbinem
Wrocław szykuje dużą inwestycję infrastrukturalną – Kleczków i Ołbin połączy aż trzy nowe tunele pod torami kolejowymi. Jeden z nich będzie przeznaczony dla komunikacji miejskiej, dwa pozostałe dla pieszych i rowerzystów. Inwestycja ma usprawnić połączenia między osiedlami i odciążyć zatłoczoną ulicę Rychtalską. Budowa ruszy w 2026 roku i potrwa do końca 2028.
inwestycja
Pokaż inwestycję
Modernizacja linii kolejowej Warszawa Wawer – Otwock
Warszawa, Wawer, Widoczna
Za ok. 2 mld zł powstanie pierwszy odcinek linii kolejowej, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyznąartykuł
Pokaż artykuł
Za ok. 2 mld zł powstanie pierwszy odcinek linii kolejowej, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną
Podpisano kolejną umowę na realizację prac budowlanych w ramach największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych na południu kraju. Do połowy 2029 roku na odcinku Szczyrzyc - Tymbark powstaną tory, tunele, wiadukty i mosty. To pierwszy fragment zupełnie nowej linii kolejowej, budowanej w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”. Inwestycja za niemal 1,7 mld zł netto sfinansowana będzie ze środków budżetowych.
Nowe wiadukty i tunele w Legionowie, Pruszkowie i Sulejówku zwiększą bezpieczeństwo na liniach kolejowych na Mazowszu [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Nowe wiadukty i tunele w Legionowie, Pruszkowie i Sulejówku zwiększą bezpieczeństwo na liniach kolejowych na Mazowszu [ZDJĘCIA]
Wiadukty i tunele poprawiają bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym oraz usprawniają lokalną komunikację. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we współpracy z samorządami budują bezkolizyjne skrzyżowania w Legionowie, Pruszkowie i Sulejówku. W zeszłym roku na Mazowszu otwarto pięć bezkolizyjnych skrzyżowań. W tym roku kolejne obiekty zapewnią większe bezpieczeństwo.
Podwarszawski Sulejówek bez korków: kolejarze otworzyli nową drogę pod torami [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Podwarszawski Sulejówek bez korków: kolejarze otworzyli nową drogę pod torami [ZDJĘCIA]
Polskie Linie Kolejowe zbudowały drugi tunel pod torami w Sulejówku, aby poprawić bezpieczeństwo. Nowy obiekt znajduje się na ul. Przejazd/Krasińskiego i zastąpił przejazd kolejowo-drogowy. Dzięki temu kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami, a pociągi mogą bezpiecznie kursować z Warszawy do Terespola. Inwestycja kosztowała około 100 milionów złotych i została sfinansowana z Krajowego Planu Odbudowy (KPO).
Komora Fabryczna w ramach Tunelu Średnicowego pod Łodziąinwestycja
Pokaż inwestycję
Komora Fabryczna w ramach Tunelu Średnicowego pod Łodzią
Łódź, Jana Kilińskiego 59
Mosty kolejoweinwestycja
Pokaż inwestycję
Mosty kolejowe
Kraków, Bulwar Podolski
Zakłady Kolejoweinwestycja
Pokaż inwestycję
Zakłady Kolejowe
Kraków, Podgórze, Półłanki 25
REKLAMA